Po blisko 2-letnich staraniach Aeroklubu Poznańskiego w dniu 4. marca 2009r.
Urząd Lotnictwa Cywilnego wydał decyzję o wpisaniu lądowiska
Poznań-Bednary (EPPB) do ewidencji lądowisk cywilnych pod nr 48, jako lądowisko przystosowane do startów i lądowań statków powietrznych o dopuszczalnej masie startowej (MTOW) do 5700 kg.
Pobierz
mapę poglądową EPPB w formacie pdf .
Ogólne dane operacyjno-techniczne lądowiska:
Zarządzający: Aeroklub Poznański im. Wandy Modlibowskiej
Współrzędne geograficzne punktu odniesienia: WGS 84
- szerokość geograficzna: 52 32’05,24” N
- długość geograficzna: 017 12’57,14” E
Wzniesienie nad poziom morza: 115m AMSL
Przeznaczenie lądowiska:
Lądowisko Poznań – Bednary EPPB przeznaczone jest do wykonywania lotów śmigłowcowych i samolotowych o maksymalnej masie startowej (MTOW) 5700kg oraz do lotów szybowcowych, motoszybowcowych, balonowych, mikrolotowych, paralotniowych, skoków spadochronowych. Lądowisko przystosowane jest do wykonywania lotów VFR w dzień i w nocy.
Ogólna charakterystyka lądowiska:
Wymiary pasów startowych:
- Pas startowy Nr 1 (Trawa): dzień 1900m/135m, noc 900m/135m
- Pas drogi startowej Nr 2 (z drogą startową asfaltową): dzień 1900m/50m (30m asfalt), noc 900m/50m (asfalt 30m)
Główny kierunek startu (podejścia): 285
Rodzaj nawierzchni: trawiasta i asfaltowa.
Lądowisko Poznań - Bednary EPPB jest aktywne wyłącznie w momencie rozłożenia znaków startowych dziennych lub nocnych. Przyloty min. 24h przed planowaną operacją należy uzgadniać z Zarządzającym.